Ruch = cudowny lek

ruch cudowny lek

Dzi艣 nie b臋dzie straszenia krzes艂ami馃槈
Dzi艣 opowiemy Wam, co dobrego si臋 stanie, je艣li si臋 troch臋 poruszacie.

Ruch jest nazywany cudownym lekarstwem i lista chor贸b, kt贸rym zapobiega i kt贸re leczy jest d艂uga jak polska zima.

Ruch = pewno艣膰 siebie
Pisa艂y艣my ju偶 o tym, 偶e je艣li si臋 przeci膮gni臋cie i otworzycie klatk臋 piersiow膮, Wasz organizm zacznie obni偶a膰 poziom hormonu stresu (kortyzolu), a podnosi膰 poziom testosteronu wzmagaj膮cego poczucie sprawczo艣ci i pewno艣ci siebie (tak, tak u pa艅 te偶). Przed wa偶nymi spotkaniami, kolokwiami albo rozmowami o prac臋, nie sied藕cie skuleni i zgarbieni. Przeci膮gnijcie si臋, a na pewno p贸jdzie Wam lepiej! To naukowo dowiedzione!

Ruch = rado艣膰

Wspomina艂y艣my te偶, 偶e aktywno艣膰 fizyczna wzmaga produkcj臋 serotoniny b臋d膮cej antydepresantem oraz endorfin, czyli substancji, kt贸re zmniejszaj膮 odczuwanie b贸lu. Dlatego po bieganiu, albo powrocie z basenu czujemy si臋 na艂adowani dobr膮 energi膮! Macie zimowego do艂a, wyjd藕cie na zewn膮trz rozrusza膰 ko艣ci.

Ruch = lepsza koncentracja i sprawniejsze my艣lenie

Nadmiar krotyzolu (patrz wy偶ej) wp艂ywa niekorzystnie na kom贸rki nerwowe i mo偶e prowadzi膰 do zaburze艅 koncentracji i pami臋ci. Ale Wy juz wiecie, jak zmieniaj膮c pozycj臋, obni偶a膰 sobie jego poziom:)
W siedzeniu zgniatamy p艂uca i przepon臋 i jeste艣my niedotlenieni. Kiedy wstajemy i si臋 ruszamy, oddychamy g艂臋biej i bardziej efektywnie, dostarczaj膮c kom贸rkom m贸zgowym wi臋cej 偶yciodajnego tlenu.

Ruch powoduje te偶 pozytywne zmiany w metabolizmie cukr贸w i t艂uszcz贸w. Obni偶a ci艣nienia krwi, zmniejsza ryzyko cukrzycy typu II, osteoporozy oraz nowotwor贸w.
Osoby aktywne fizycznie rzadziej zapadaj膮 r贸wnie偶 na chorob臋 Alzheimera czy Parkinsona i lepiej 艣pi膮.
Same plusy!

Do dzie艂a! Nie dajcie si臋 deszczom, 艣niegom i mrozom!